مشاور امور بانوان فرماندار :2000 نفر از بانوان خانه دار شهرستان یزد در طرح رحمت شرکت نمودند


به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومی فرمانداری یزد، مشاور امور بانوان فرماندار با اشاره به برگزای طرح رحمت در سطح شهرستان یزد تأکید کرد با برگزاری این طرح زمینه برای توانمند سازی زنان شهرستان در بحث خانواده فراهم شده است.


مشاور امور بانوان فرماندار با بیان اینکه از اهداف اجرای طرح رحمت تقویت بنیان خانواده ،تبیین حجاب و عفاف ، تعمیق باورهای دینی ، ارتقاء توانمند سازی زنان شهرستان ،آشنایی با مفاهیم قرآن و سیره نبوی و الگوهای رفتاری ائمه اطهار و ... می باشد خاطر نشان کرد در این طرح با ایجاد زمینه های مناسب برای رشد و شخصیت زن و تسریع در بازیابی و ارزش و کرامت انسانی بانوان بر پایه موازین اصیل اسلامی همراه باشد.


وی به مهمترین اقدامات انجام شده دراین طرح اشاره کرد و گفت شهرستان یزد باید 700 نفر از بانوان را تحت پوشش آموزش خود قرار می داد که تا کنون تعداد 2000 نفر از بانوان خانه دار شهرستان یزد در دورهای آموزش خانواده در مباحث مختلف مانند تعریف دین از خانواده و کارکرد آن ، سبک همسرداری ، وظایف زن ومرد در برابر یکدیگر ،آثار پوشش و حجاب در خانواده و اجتماع، حجاب عامل مصونیت و امنیت ، عواقب بد حجابی و ... شرکت کرده اند .


کفیل الناس در پایان با مهم دانستن نقش بانوان در اجتماع و بخصوص در خانواده و ظرفیتهای بالای این قشر از جامعه از مسئولین استان و شهرستان خواست تا با اختصاص اعتبارات بیشتر بستر لازم را برای ارتقاء توانمند سازی هر چه بیشتر زنان شهرستان یزد فراهم آورند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا